Naprawianie silników, układów i karoserii

h. Jednak taką fachową pomoc będzie można otrzymać także w sklepie motoryzacyjnym. Wówczas osoby pracujące w takich sklepach będą towarzyszyły swoim klientom podczas robienia w nich zakupów. Jest to bardzo ważne zwłaszcza dla osób

Naprawianie silników, układów i karoserii

Fachowa pomoc podczas robienia zakupów w sklepie motoryzacyjnym

Fachowa pomoc motoryzacyjna świadczona jest w warsztatach oraz na stacjach paliw i na myjniach samochodowych. Jednak taką fachową pomoc będzie można otrzymać także w sklepie motoryzacyjnym. Wówczas osoby pracujące w takich sklepach będą towarzyszyły swoim klientom podczas robienia w nich zakupów. Jest to bardzo ważne zwłaszcza dla osób po raz pierwszy robiących zakupy w takim sklepie, dla których wybór najlepszego towaru jest bardzo trudny. Tymczasem prawdziwy fachowiec już po krótkiej rozmowie będzie potrafił stwierdzić, jakiego rodzaju część samochodowa może się okazać najlepsza do konkretnego samochodu. Dzięki temu będzie można od razu korzystać ze swojego samochodu. Wpłynie to także na obniżenie kosztów jego użytkowania.


Najprostszy układ hamulca

Hamulec hydrauliczny ? hamulec cierny (głównie w pojazdach samochodowych, rowerach i lotnictwie) uruchamiany za pomocą systemu hydraulicznego, złożonego z pompy (na której tłok działa prowadzący pojazd), przewodów ciśnieniowych oraz cylinderków roboczych przy każdym z kół. Zapewnia równy rozkład siły hamowania bez konieczności kłopotliwej regulacji.

Najprostszy układ hamulca hydraulicznego jest złożony z dwóch cylindrów hydraulicznych połączonych przewodem. Jeden z cylindrów pełni rolę pompy. Wciskanie tłoka pompy powoduje przetłaczanie płynu do drugiego i wypychanie tłoka, co skutkuje dociśnięciem elementów ciernych do tarczy lub bębna hamulcowego.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_hydrauliczny


Bieżnik jest to część opony

Budowa opony
Budowa opony: 1. opasanie, 2. osnowa, 3. drut, 4. obręcz, 5. bieżnik, 6. opona, 7. stopka.

Elementy typowej opony samochodowej10:

Bieżnik

Bieżnik jest to część opony, która wchodzi w kontakt z nawierzchnią i odpowiada za jej przyczepność do nawierzchni. W zależności od przeznaczenia opony, bieżnik może mieć różny kształt (tzw. rzeźba bieżnika), głębokość i twardość.

Osnowa

Osnowa składa się z wielu warstw kordu, ułożonych pod różnymi kątami w zależności od rodzaju konstrukcji opony. Kord może być wykonany z poliamidu, poliestru, stali, wiskozy i włókna szklanego.

Opasanie

Jest to warstwa (lub częściej warstwy) kordu ułożona obwodowo, wykonana z możliwie jak najbardziej nierozciągliwego materiału. Jej zadaniem jest usztywnienie czoła opony i zapobiegnięcie jego deformacjom pod wpływem działających sił.

Stopka

Stopka (inaczej kołnierz) to część opony stykająca się z obręczą (inaczej zwaną też felgą). Biegnące obwodowo druty wzmacniające utrzymują oponę na feldze, natomiast odpowiednie ukształtowanie stopki zapewnia równe przyleganie opony do obręczy, a w oponach bezdętkowych także uszczelnienie. W niektórych konstrukcjach opon wzmocnienie to wykonuje się z kewlaru.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna