Kwestie silnikowe - o tym warto pamiętać

c, a w Australii jako kolejne wcielenie modelu Barina marki Holden. Chevrolet Aveo T300 w wersji sedan Wyposażenie Chevrolet Aveo oferowany jest w pięciu wersjach wyposażenia: LS LS+ LT LT+ LTZ A

Dodane: 16-01-2017 07:04
Kwestie silnikowe - o tym warto pamiętać

Chevrolet Aveo oferowany jest

Chevrolet Aveo II ? następca modelu T200/T250. Jest produkowany od 2011 roku w wersji sedan i hatchback. W Ameryce Płn. jest oferowany pod nazwą Sonic, a w Australii jako kolejne wcielenie modelu Barina marki Holden.
Chevrolet Aveo T300 w wersji sedan
Wyposażenie

Chevrolet Aveo oferowany jest w pięciu wersjach wyposażenia:

LS
LS+
LT
LT+
LTZ

Auto seryjnie wyposażone jest m.in. w czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego, tempomat, radio CD/MP3, elektryczne szyby przednie oraz systemy ABS, BAS, TCS, HSA, ESC. Klimatyzacja jest dostępna seryjnie od wersji LT.
Silniki

Dostępne są cztery silniki benzynowe ? o pojemności 1,2 l i mocy maksymalnej 70 KM lub 86 KM, 1,4 l 100 KM i 1,6 l 115 KM oraz dwa silniki Diesla ? o pojemności 1,3 l i mocy maksymalnej 75
Spalanie

Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 5. Najmniej CO? emituje silnik Diesla 1.3/75 ? 97 g* na kilometr. Silnik ten, podobnie jak jego mocniejsza, 95-konna odmiana, wyposażony został w system Start&Stop, dzięki czemu na 100 km średnio spala w cyklu mieszanym zaledwie 3,7 l* oleju napędowego.

* ? dane dotyczą wersji sedan; średnie spalanie wersji hatchback to 3,8 l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO? wynosi 99 g/km

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Aveo


Części samochodowe sprzedawane w niskiej cenie

Tanie części samochodowe sprzedawane są w dobrych sklepach motoryzacyjnych oraz na stacjach paliw czy w myjniach samochodowych. Trzeba przecież pamiętać, że wygórowane ceny części samochodowych wcale nie świadczą o tym, że są one bardzo dobre. Tymczasem części samochodowe sprzedawane w niskiej cenie posiadają bardzo dużą dostępność, dzięki temu, że wiele osób może sobie pozwolić na ich kupno. Inną alternatywą dla osób, których nie stać na kupno nawet tańszych części samochodowych jest dokonanie zakupu zamiennych części samochodowe. Takie części sprowadzane są z tanich fabryk samochodowych, mogą być one także częściami używanymi. W takim przypadku trzeba jednak bardzo uważać na to, aby nie kupić za bardzo wyeksploatowanej części samochodowej.


Spotyka się także rozruszniki

Budowa i zasada działania rozrusznika elektrycznego

Rozrusznik to szeregowy lub szeregowo-bocznikowy silnik elektryczny, wyposażony w mechanizm sprzęgający zwany bendiksem. Podstawowe części składowe rozrusznika elektrycznego to: uzwojenie wzbudzenia, wirnik z uzwojeniami i komutatorem, szczotki komutatora, urządzenie załączające i sprzęgające. Uzwojenie wzbudzenia jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika stąd nazwa silnik szeregowy. Spotyka się także rozruszniki z uzwojeniami tylko w wirniku, a bez uzwojeń wzbudzenia w stojanie - pole magnetyczne wytwarzają silne magnesy trwałe. Jednakże w przypadku rozruszników, które są silnikami elektrycznymi większej mocy dominuje rozwiązanie, w którym pole magnetyczne wytwarzane jest przez elektromagnes (wzbudzenie w stojanie). Magnesy trwałe (silniki obcowzbudne) stosowane są przede wszystkim w silnikach o niewielkich (ułamkowych) mocach wykorzystywanych w pojazdach do napędu wycieraczek lub pomp spryskiwaczy szyb.12

Ponieważ rozrusznik pobiera duży prąd (do 600 A), uzwojenia wirnika wykonuje się z grubego drutu lub płaskownika miedzianego. Końce uzwojeń są przylutowane do segmentów komutatora.

Urządzenie sprzęgające służy do sprzęgania rozrusznika z kołem zamachowym silnika w celu wprawienia w ruch obrotowy wału korbowego. Elementem sprzęgającym jest zębnik osadzony na wałku wirnika, zazębiany z wieńcem zębatym koła zamachowego silnika. Mechanizm sprzęgający osadzony jest na wirniku poprzez gwint o dużym skoku (bendiks), gwint ten sprawia, że przenoszenie momentu obrotowego z rozrusznika na sprzęg, przesuwa sprzęg w stronę zębnika, a przenoszenie w drugą stronę wycofuje sprzęg. Zębnik łącznika jest osadzony na sprzęgniku poprzez sprzęgło wałkowe jednokierunkowe (identyczne jak wolnobieg w rowerze) zabezpieczające rozrusznik przed napędzaniem go przez silnik gdy uzyska obroty większe niż obroty rozrusznika. W celu ułatwienia zazębiania mechanizm sprzęgający jest przesuwany w stronę zębnika poprzez widełki przez elektromagnes, co sprawia, że rozrusznik jest zazębiany zanim rozrusznik zacznie się obracać.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrusznik_silnika_spalinowego