Każdy samochód kiedyś się psuje - o częściach samochodowych

e iskrowym. W silnikach o zapłonie iskrowym wtrysk paliwa praktycznie wyparł z użycia zasilanie gaźnikowe. Historycznie występowały układy wtryskowe sterowane mechanicznie, hydraulicznie i elektromechanicznie, obecnie powszechn

Każdy samochód kiedyś się psuje - o częściach samochodowych

Definicja wtrysku

Wtrysk paliwa ? sposób dostarczenia paliwa do silnika spalinowego.

Wtrysk paliwa jest stosowany powszechnie w silnikach wysokoprężnych oraz w silnikach o zapłonie iskrowym. W silnikach o zapłonie iskrowym wtrysk paliwa praktycznie wyparł z użycia zasilanie gaźnikowe.

Historycznie występowały układy wtryskowe sterowane mechanicznie, hydraulicznie i elektromechanicznie, obecnie powszechnie występuje sterowanie wtryskiem elektroniczne poprzez układ komputerowy.

W silnikach wysokoprężnych najczęściej stosowany jest wtrysk bezpośredni, rzadziej wtrysk pośredni i w tych konstrukcjach silników stosuje się tzw. układ hydraulicznego systemu wtrysku paliwa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wtrysk_paliwa


Zepsuty samochód - co zrobić?

Jeśli nasz samochód się zepsuł, warto odpowiednio się nim zająć. Możemy zrobić to na wiele sposobów, a jednym z nich jest oddanie auta do warsztatu samochodowego. Taki wybór będzie oczywiście wiązał się z pewnymi kosztami, jednak czasem jest to najlepsze wyjście z sytuacji. Zanim oczywiście to zrobimy, warto przyjrzeć się samodzielnie danej usterce lub poprosić o pomoc znajomych. Być może jest to mała awaria, którą łatwo naprawimy w zaciszu własnego domu i unikniemy dodatkowych kosztów? Nigdy nie powinniśmy podejmować pochopnych decyzji, lecz na początku wziąć pod uwagę różne rozwiązania i dobrze się zastanowić. W ten sposób unikniemy dodatkowych problemów i niedogodności związanych z postojem auta w warsztacie.


Co to jest pompa sekcyjna?

Pompa sekcyjna (dawniej pompa wtryskowa) jest historycznie pierwszym urządzeniem zastosowanym do hydraulicznego wtrysku paliwa.

Patent na ten rodzaj wtrysku paliwa uzyskał brytyjski konstruktor James MC Kechnie w 1910 roku. Dużą rolę w praktycznym wykorzystaniu patentu odegrała firma Bosch, której opracowania i dorobek konstrukcyjny są znaczące do dnia dzisiejszego.

Pompa sekcyjna jest zespołem pomp tłoczących paliwo (tzw. sekcje wtryskowe), każda z sekcji obsługuje jeden cylinder. Wszystkie sekcje są połączone ze sobą listwą zębatą, która obracając wszystkie tłoczki wzdłuż osi podłużnej steruje dawką podawanego paliwa (mocą silnika).

Pompa składa się z:

przewodów doprowadzających paliwo,
cylindra pompy,
tłoczka,
zaworu odcinającego,
przewodów wysokociśnieniowych zasilających wtryskiwacz (wszystkie przewody identycznej długości),
wtryskiwaczy,
listwy zębatej synchronizującej obrót osiowy wszystkich tłoczków poszczególnych sekcji,
korektora dawki paliwa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_sekcyjna